Rose avec une bougie (Rosa con vela)

Rose avec une bougie (Rosa con vela)

Luis Fernández (Uviéu, 1900-París, 1973)

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Fecha d'execución:

1971-1973

Técnica:

Tinta chino y gouache sobre papel

Midíes:

31,5 x 49 cm

Procedencia:

Adquisición, 2000

Rose avec une bougie (Rosa con vela) considérase’l testamentu artísticu de Luis Fernández (Uviéu, 1900-París, 1973), ún de los artistes españoles más orixinales y interesantes del sieglu XX que, desque frecuentó lo más escoyío de la vanguardia internacional de la tercer y cuarta décades de la centuria pasada, derivó camín d’una figuración peculiar, de calter constructivu, estremada de les corrientes en boga de la dómina, a la que llamó realismu plásticu, realismu trescendental o realismu surreal.

Rose avec un bougie (Rosa con vela) ye la obra que’l creador taba pintando antes de morrer el 25 d’ochobre de 1973. La pieza axunta dos de los motivos más representativos de la so iconografía. Per un llau ta la rosa, qu’apaez allugada en posición horizontal, y empobinada pa la esquierda, sobre una especie de repisa o mesa pa la que se dexa como fondu’l del propiu soporte. A la esquierda pue vese, tamién enriba esa mesma superficie, pero d’esta vuelta en posición vertical, una vela encesa, cola so llaparada temblando.

Resulta importante reparar na composición de la obra, qu’obedez a una ordenación perestudiada. De primeres, y al respective de les sos veres esquierda y derecha, el motivu apaez centráu perfectamente. Depués, pue vese cómo la banda horizontal fondera, de color negro, ye la metá d’ancha que la que ta xusto enriba, de color blanco, y ésta ye la metá que la qu’apaez asitiada percima d’ella, otra vez negra, anque non tan intensa como la primera. Con eso, l’artista ye quién a crear una sensación d’ascensión visual que se ve reforzada pol llapariar anhelante d’una vela capaz a modificar la escuridá total que tenía que presidir orixinariamente esi fondu. De la mesma manera, la compenetración que se da nesta obra ente un elementu asitiáu en posición vertical como ye’l de la vela y otru allugáu n’horizontal como ye’l de la rosa, ye quién a da-y un ritmu que, según opina Fernández nos sos propios manuscritos, tenía que tar sofitáu na creación nel espectador d’un estáu de exacerbación siguíu d’otru d’apaciguamientu.

Otra manera, les dos bandes de color negro valen pa sorrayar la lluminosidá d’unos motivos de los que la crítica dixo que munches veces tienen el rellumu de les xoyes. Polo que simbolicen la vela y la rosa, pue dicise que nel testamentu artísticu en que se convirtió esta obra de Fernández apaecen axuntaos los dos principios que presidiríen la so existencia como creador, quier dicise, la dedicación absoluta al trabayu harmónicu y llimpiu (la vela podría entendese, nesti sentíu, como imaxe de la claridá intelectual del individuu, pero sobre manera como realidá del espíritu qu’alluma la materia y como metáfora del artista, que la so existencia, igual que les contornes de la mesma vela, ye fráxil y precaria, pero capaz a allumar creativamente) y la busca del absolutu y de la perfección.