Cubu vaciu ascendente-descendente

Cubu vaciu ascendente-descendente

Amador (Ceuta, 1926-Madrid, 2001)

Fecha d'execución:

1970

Técnica:

Fierro

Midíes:

50 x 50 x 50 cm

Procedencia:

Donación del BBVA

A partir de 1967 y sobre manera ente los años 1969 y 1971 el cubu convirtióse nún de los motivos principales sobre los que cavilgó la obra d’Amador Rodríguez (Ceuta, 1926-Madrid, 2001). Detrás quedare la so investigación sobre la escultura redonda y la descomposición de la esfera, pa la que l’artista garró como referencia’l trabayu de desocupación d’esti cuerpu xeométricu que l’escultor vascu Jorge Oteiza fixere una década enantes. Ye esa mesma esmolición pola parte interior de les formes la que vuelve notase nel vaciáu que’l creador asturianu fai del hexaedru. La operación de destrucción-construcción a la que somete les sos partes, característica de tola so producción, val-y pa poner de relieve les constantes volumétriques y espaciales sobre les que s’articulen esta clas de cuerpos. Desque realizáu esti procesu, según el mesmu escultor, pue vese cómo nes figures apaecen “unes llinies fríes, unes llinies estátiques, unes llinies dinámiques” enllenes de significación y cómo “la conxunción equilibrada de toes elles constituye la forma harmónica”, sobre la que se sofita la emoción estética.

Efectivamente, nesta pieza pue vese cómo, a partir del cubu inicial, Amador foi quitando de cada cara la mesma cantidá de fierro hasta configurar una estructura ascendente-descendente que dinamiza esa matriz primera con enclín al estatismu. Pa executar esi llabor de desmaterialización garróse como unidá de midida en caúna de les sos cares el mesmu módulu. La pieza pierde asina’l calter unitariu monolíticu que tenía p’amosar una mayor articulación y, amás d’eso, una trabazón más grande. Amador aveza a nun priorizar nenguna de les partes. Al vaciamientu d’esi perímetru ha xuntase’l del espaciu interior, qu’actúa como fuercia activa capaz a proyectar la figura hacia un silenciu orixinal. La lluz y la solombra entren asina d’una manera rotunda como axentes tresformadores dientro d’una estructura que se safó de la so fisicidá, pero ensin debilitase.

Esta obra espúnxose pela primer vez na muestra dedicada al artista pola Galería Kreisler de Madrid en 1972.