San Esteban

San Esteban

Luis de Morales (Badayoz, ca. 1510-1586)

Fecha d'execución:

ca. 1555-1560

Técnica:

Oleu sobre tabla

Midíes:

69 x 50 cm

Procedencia:

Adquisición, 2002

El cuadru San Esteban de Luis de Morales (Badayoz, ca. 1510-1586) incorporóse al Muséu de Belles Artes d’Asturies nel 2002 procedente de la colección Chicote de Valladolid. Datada alredor de 1560, inclúyese poles sos característiques formales y iconográfiques na llinia creativa de Luis de Morales, una de les figures más destacaes n’ámbitu pictóricu español del sieglu XVI. El “Divín” Morales, como lu llamó Palomino na que foi la primer biografía d’esti maestru badayozanu, supo adaptar la so pintura al gustu popular nun momentu de relixosidá fervorosa, xenerando una producción basada na imaxe mística y trescendente que precisaba la Contrarreforma.

San Esteban amuésase equí n’actitú contemplativa, poniendo los güeyos escontra’l cielu y cola piedra, atributu del so martiriu, enriba la cabeza. La redolada qu’arrodia al santu ye un paisaxe de xuru qu’imaxináu, habitual nel repertoriu de Morales, como pue vese n’otros trabayos del artista. Nesti sentíu, el Muséu del Prado tien una obra cuasi idéntica del mesmu maestru que na esquina cimera esquierda vese una figura de Cristo bendiciendo que nun apaez na versión d’Uviéu. Dambes obres resumen perfectamente les característiques de la pintura de Morales, qu’asimila les novedaes del renacimientu italianu, pero que se caltien entá na tradición hispanoflamenca. Ello ye que bebe de modelos iconográficos basaos n’estampes d’artistes italianos, flamencos o nórdicos, como Rafael o Durero, ente otros.

La figura estrémase sobre’l fondu con una pincelada precisa, minuciosa, que nos dexa notar detalles propios de los miniaturistes más prestixosos de la dómina siguiendo la estela de la pintura flamenca. Sicasí, esti aspectu intercálase con zones onde’l color vaporízase, xenerando una sensación de sfumatura leonardina característica del manierismu al que Morales va vinculase tola so trayectoria. La composición, piramidal, vuelve ser frutu d’esa influencia italiana que va ser una constante na obra de Morales. Ye una pintura que, a la fin, valse de toos estos recursos pa crear unos tipos humanos “reales” dafechu, que s’aparten del simple fechu artísticu pa remover los sentimientos y pasiones del espectador.