Filandón en Monesteriu d’Ermu

Filandón en Monesteriu d’Ermu

Luis Álvarez Catalá (Madrid, 1836-1901)

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Fecha d'execución:

1872

Técnica:

Oleu sobre tabla

Midíes:

33 x 46 cm

Procedencia:

Adquisición, 1989

Nel branu de 1872, el pintor Luis Álvarez Catalá (Madrid, 1836-1901) realizó, de la que taba nel pueblu de nacencia de so pá, la obra Filandón en Monesteriu d’Ermu, adquirida en 1989 pol Muséu de Belles Artes d’Asturies y que güei lluz con personalidá propia nes sales dedicaes al sieglu XIX asturianu.

La escena representada ta protagonizada por una partida de personaxes, ente ellos el mesmu Álvarez Catalá, autorretratáu nel cuadru, que s’axunten alredor del fueu de la l.lariega o cocina de la casa familiar del pintor, nel pueblu asturianu de Monesteriu d’Ermu (Cangas del Narcea). L’espectador contempla asina, nuna mesma escena, la variedá d’actividaes, actitúes y conversaciones que se desenvuelven nel llamáu filandón, con muyeres filando de la qu’otres persones canten, toquen instrumentos o dedíquense a dellos llabores tradicionales del territoriu asturianu.

Too ello apaez reflexao con una minuciosidá absoluta, con una factura cuasi preciosista que, aplicada nuna obra costumista, incide en destacar los vistíos de los personaxes y los oxetos que faen referencia a les actividaes artesanales asturianes y a los sos preseos domésticos, como les madreñes del primer planu o la cacía na viga del techu. La illuminación, consiguida allugando un focu de lluz delanteru y cola reblaneda de la foguera, llogra un efectu de fondura perdelicada, convirtiendo la cocina asturiana nuna caxa de perspectiva na que tolos detalles amuesen les sos calidaes.

Filandón en Monesteriu d’Ermu tresmite asina una sensación d’ambiente intimista, a pesar de ser una obra bien poblada, con una ventena de figures. Esta harmonía, esti intimismu de la imaxe, xuntao a la riqueza formal y descriptiva de la pincelada, suxeren una influencia clara de la pintura flamenca y holandesa del sieglu XVII, de la qu’Álvarez Catalá yera ampliu conocedor polos sos diversos viaxes y estudios académicos. Pero, sobre manera, conviértese nun manifiestu emotivu de los recuerdos d’infancia del propiu artista, que vería bien de veces escenes asemeyaes a ésta; imaxes reteníes na so alcordanza como la qu’inmortaliza nesta tabla.