Laminación

Laminación

Alejandro Mieres (Astudillo, Palencia, 1927)

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Fecha d'execución:

1992

Técnica:

Oleu sobre tabla

Midíes:

122 x 244 cm

Procedencia:

Adquisición, 2002

Esta obra resulta significativa dientro de la orientación hacia’l mundu de lo tecnolóxico y industrial que s’atopa dacuando n’Alejandro Mieres (Astudillo, Palencia, 1927). Enriba d’una superficie monocromática de color naranxa bien saturao, l’artista dispón, na parte central, d’esquierda a derecha y en sen horizontal, ún de los sos habituales estriaos d’oleu magro realizáu con un peñe dentáu. Nél destaquen los graos distintos que se dan d’ondulación y espesura na materia, protagonista verdaderu poles sos cualidaes táctiles de tolos trabayos d’esti pintor. Ye llamativa tamién la manera en que la lluz, qu’esnidia peles zones planes trabayaes con espátula, queda atrapao en cada riegu d’esa banda, aniciando tou un xuegu de vibraciones y un movimientu virtual qu’avera la obra d’esti autor a delles de les propuestes del op-art. Trátase del efectu muaré clásicu, ún de los patrones compositivos preferíos pol grupu de creadores vinculaos a les corrientes cinétiques, lo que Mieres usa nos sos cuadros. Precisamente, el críticu d’arte italianu Gillo Dorfles incluyó la figura d’esti artista dientro d’esos movimientos sollertes pa escitar cola vibración el güeyu humanu nel so ensayu sobre les últimes tendencies del arte contemporaneu.

Esa ilusión de movimientu xeneráu nel interior de la mesma obra introduz nos cuadros de Mieres una concepción particular del espaciu. Pal casu de Laminación, esti paez dilatase y contrayese como una acordión a lo llargo y ancho de la parte central del soporte, eliminando cualquier puntu de vista únicu na so percepción. Tamién acabando coles exes ríxides a les que ta sometida bona parte de la pintura más tradicional. Ye l’espectador quien, animáu pola fuercia de los mesmos ritmos ondulaos, tien que se mover per delantre de la obra, acompañándola na so progresión y introduciendo asina la noción de tiempu dientro del fluxu de lo representao. Unos segmentos pequeños de color naranxa, a manera de vectores d’enerxía, acompañen pelos márxenes cimeru y fonderu esi movimientu de tresllación, que, anque paez indefiníu, porque se refái una vez y otra, resulta limitáu na so proyección horizontal. Nesti sentíu, la obra conviértese nuna especie de devenir y non en daqué estático, que reclama pa la so captación el concursu de dellos sentíos.