Fecha d'execución:
1923
Técnica:
Oleu sobre llenzu
Midíes:
115 x 142 cm
Procedencia:
Colección Pedro Masaveu
L’artista José Gutiérrez Solana (Madrid, 1886-1945) dedicó muncha atención a lo llargo de la so vida a les corríes de gües, tanto na so obra pictórica como nos sos escritos. Yá en 1904 pintó delles obres sobre esta temática, pero ésta de 1923 ye ensin dulda una de les sos meyores pintures sobre esti tema, y el mesmu artista debió considerala asina, porque la unvió a la Bienal de Venecia de 1924.
Nel cuadru Corrida de gües en Sepúlveda represéntase’l llance más violentu de la corrida de gües, el momentu en que’l picador pon una vara al güe, qu’echa sangre a golfaraes. A la esquierda, otru picador posóse de la caballería, mancada de muerte pol güe. La cuadriella, dispuesta como nun frisu, completa’l primer términu, mentes que nel segundu apaecen otros trés picadores, qu’al pie de ún d’ellos asítiase otru caballu na arena y, nel centru del cosu, el toreru. Al fondu, vense los tendíos, apinaos d’espectadores, que tamién s’asomen a los balcones de les cases a los llaos de la casa conceyu, y detrás d’él llevántase la mole del castiellu de Sepúlveda. Determinaos elementos temáticos y compositivos del cuadru, como’l motivu principal o la distribución de la escena en dellos términos, rellaciónense con otres obres del artista como Capea en Ronda, Capea en Turégano, otra Corrida de gües en Sepúlveda, Torerinos en Turégano, El picador y el güe y La corrida de gües.
Nos sos escritos, Solana refirióse munches veces a la fiesta taurina en términos bien espresivos y rellacionaos, en dalgún casu, cola so pintura. Asina, por exemplu, y nel casu de la obra que nos ocupa, el caballu de la esquierda fai pensar naquel otru que describiere en Madrid: escenas y costumbres (1918): “exánime y arrodiyáu; como tien color blanco, el sangre destaca más y paez pintáu de coloráu; sosteniéndose sobre les rodiyes delanteres quier llevantase”. Ésti sería amás una prefiguración del qu’apaez nel Guernica de Picasso.
El llenzu amuesa tamién dalgunos ecos de la pintura tan espresiva d’Ignacio Zuloaga y, sobre manera, la preferencia de Solana poles formes estátiques, con una inmovilidá qu’acentúa’l pesu escomanáu de les arquitectures del fondu. La dureza voluntaria del dibuxu, bien visible nel llombu del güe, paez allargar, deteniéndola nesi momentu, esa acción tan sangrienta. La densidá de la composición y la monumentalidá pétrea del últimu términu, construyida con una materia pastoso, pónense d’alcuerdu con una gama peraustera de color pa iguar un verdaderu frescu de la España negra.