Fecha d'execución:
1954
Técnica:
Oleu sobre llenzu
Midíes:
38 x 46 cm
Procedencia:
Adquisición, 1985
Nueche de fríu espeso ye, ensin nenguna dulda, una de les meyores creaciones d’Aurelio Suárez (Xixón, 1910-2003), amás de condensar lo más escoyío de la fantasía, delicadeza y aliendu llírico fondo que tán presentes en munchos de los sos trabayos. Representa un paisaxe neváu, habitáu por una pareya de seres imaxinarios, qu’ún d’ellos apaez nun interior caleciendo al pie d’un fueu mentes que l’otru avérase dende l’esterior n’actitú oferente con un ramu de flores nes manes. Destaca la orixinalidá y imaxinación poderosa con que tán concebíos los personaxes, a metá de camín ente lo fantástico, lo animal y lo humano, y representantes a la so manera d’un principiu masculín y otru femenín que tán a puntu d’entrar en contactu. Tamién pue mentase la manera tan singular como ta resuelta esa especie de tienda qu’axunta la imaxe doble, tan característica, otra manera, del surrealismu, de lo arquitectónico y de la cara que contempla la escena. La nieve blanco, el cielu escuru estrelláu, la lluna mariella y les cañes ensin fueya d’un árbol completen la composición, dándo-y una carga ensoñadora y daqué bucólica al trabayu. Amás, un silenciu fondu paez apoderar tola obra. El tiempu da la sensación d’aparar. Too ta quieto, tranquilo, como si s’algamare una harmonía superior. L’espaciu, imaxinariu dafechu, paez llevar al espectador a otra dimensión. A la fin, el conxuntu de sensaciones a les que se refier el títulu tán encarnaes plenamente nesta composición tan cenciella y guapa.
La obra ye deudora de la influencia que’l mundu fantásticu d’artistes como El Bosco y Brueghel el Vieyu exerció dende bien mozu sobre la producción d’Aurelio Suárez, anque descargáu esi mundu de la so violencia habitual y acentuáu no que se refier a la so orientación onírica y simbólica. Ello ye que nuna entrevista realizada por Bastián Faro en 1949, el mesmu Aurelio Suárez aludió al maxisteriu qu’exercieren esos dos pintores, amás de Giotto, Patinir, El Greco y Goya, tanto na so formación artística como na configuración del so universu iconográficu. Nesti sentíu, hai que recordar qu’a bona parte d’estos autores yá los almiraron los principales representantes del surrealismu internacional, considerándolos en dellos casos como precedentes directos de la so sensibilidá.