Campesinos de Gandía

Campesinos de Gandía

Hermen Anglada-Camarasa (Barcelona, 1871-Pollença, Mallorca, 1959)

Fecha d'execución:

1909

Técnica:

Oleu sobre llenzu

Midíes:

240 x 300 cm

Procedencia:

Colección Pedro Masaveu

A últimos del sieglu XIX, el panorama artísticu español caracterizábase pola coexistencia de los estilos académicos dominantes cola busca d’una llibertá creadora qu’empezaba a manifestase nos principales movimientos surdíos nesti periodu. Formáu nesti contestu ente tradición y tendencies nueves, Hermen Anglada-Camarasa (Barcelona, 1871-Pollença, Mallorca, 1959) convirtióse nún los pintores españoles con más éxitu internacional del primer cuartu del sieglu XX.

La so producción ta marcada por trés acontecimientos principales: una estancia en Francia ente 1894 y 1914, na que la so pintura tuvo protagonizada pola vida nocherniega parisina; la llegada a la capital francesa, en 1909, de los ballets rusos de Diágilev, que revolucionaron la ciudá colos sos vestuarios enllenos de dinamismu y coloríu; y una estancia en Valencia en 1904, na que va concentrar l’atención nes escenes folklóriques españoles, soporte de los sos elementos artísticos principales y de la so esplosión de color tan característica, protagonizada por una paleta de games de mariellu, naranxa, coloráu y verde que s’entemecen usando una pincelada desaxeradamente llibre y articúlense pente medies de xuegos rítmicos y lliniales. Too ello llevó al so estilu pictóricu tan particular, caracterizáu por unes composiciones planes que destaquen los motivos decorativos y ornamentales.

Esti estilu pue vese en Campesinos de Gandía, una obra de gran formatu que representa una cabalgata habitual de les fiestes de la rexón. L’artista valióse d’una semeya pal motivu central del cuadru, onde apaecen muncho más adornaos tanto la caballería como los caballeros. Nel centru de la escena preséntase una pareya vistida con traxes típicos valencianos, trataos con tol detalle y onde inclusive s’observa la riqueza de los pendientes y del tocáu de la muyer. Dambos monten un caballu engalanáu con cobertores amplios, petos de flecos y borles de colores. A esquierda y derecha dispónense dos figures femenines vistíes ricamente que lleven barriles de cerámica local mui orniao. Na parte fondera vese un petuñu de figures que siguen col festexu y ayuden a recrear el decorativismu xeneralizáu de la composición. Tolos protagonistes tán repartíos nun frisu de figures planes y estátiques y contornes acentuaes, que se convierten nun xuegu visual onde la materia pictórico entemezse colos efectos llumínicos creaos con una pincelada radicalmente suelta, que ye quién a canalizar al traviés de los traxes tradicionales. Como datu interesante, súpose que’l cuadru pasó per un estáu más cenciellu y na so versión definitiva amestáronse tanto les figures del fondu como les de la esquierda y derecha.

En 1910 esta obra ganó’l Premiu d’Honor y la Medaya d’Oru de la Esposición Internacional d’Arte del centenariu en Bonos Aires, convirtiéndose n’arquetipu de la pintura mediterránea novecentista.